موفقیت ، امید ، سرگرمی

...این وبلاگ سعی داره تا با ارئه راهکارهای زیبا شما را به زندگی خوب دعوت کنه ...

 

زندگینامه مختصر شهید بابایی قسمت اول :
پرورش یافته مکتب شهادت ...
شهید عباس بابایی بزرگ مردی که در مکتب شهادت پرورش یافت مجاهدی که زهد و تقوایش بسان دریایی خروشان بود و هر لحظه از زندگانی اش موج ها در بر داشت . مرد وارسته ای که سراسر وجودش عشق و از خود گذشتگی و کرامت بود ، رزمنده ای که دلاور میدان جنگ بود و مبارزی سترگ با نفس اماره خویش . از آن زمان که خود را شناخت کوشید تا جز در جهت خوشنودی حق تعالی گام بر ندارد . به راستی او گمنام ، اما آشنای همه بود . از آن روستایی ساده دل تا آن خلبان دلیر و بی باک . شهید بابایی در سال 1329 در شهرستان قزوین دیده به جهان گشود . دوره ابتدایی و متوسطه را در همان شهر به تحصیل پرداخت و در سال 1348 ، به دانشکده خلبانی نیروی هوایی راه یافت ، و پس از گذراندن دوره آموزش مقدماتی برای تکمیل دوره به آمریکا اعزام شد .
شهید بابایی در سال 1349 ، برای گذرندان دوره خلبانی به آمریکا رفت . طبق مقررات دانشکده باید به مدت 2 ماه با یکی از دانشجویان آمریکایی هم اتاق می شد .
آمریکایی ها در ظاهر ، هدف از این برنامه را پیشرفت دانشجویان در روند فراگیری زبان انگلیسی عنوان می کردمد ، اما واقعیت چیز دیگری بود . چون عباس در همان شرایط تمام واجبات دینی خود را انجام می داد ، از بی بند و باری موجود در جامعه آمریکا بیزار بود . هم اتاقی او در گزارشی که از ویژگی های و روحیات عباس نوشته ، یادآور می شود که بابایی فردی منزوی و در برخوردهانسبت به آداب و هنجارهای اجتماعی بی تفاوت است ، از رفتار او برمی آید که نسبت به فرهنگ غرب دارای موضع منفی است و شدیداً به فرهنگ سنتی ایرانی پای بند است . همچنین اشاره کرده که او به گوشه ای می رود و با خودش حرف می زند که منظور او نماز و دعا خواندن عباس بوده است .......
 

+نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت20:11توسط فریبا | |

 

جانبازان و آزادگان ( مختص استان قزوین )
پیام جانبازان نخاعی استان قزوین :
... شاید با این کار کمی از مدیون بودن خودمون نسبت به این عزیزان رو کم کنیم ...
در هر شماره پیام یک جانباز عزیز :
این شماره :
جانباز عباس دهقان :
دولتمردان و مسوولان و مدیر کل ها به وصیت نامه های شهدا عمل کنند ، حرف و عملشان یکی باشد .
 
 

+نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت20:10توسط فریبا | |

 

خاطرات دوران اسارت اسرا در تکریت عراق
قسمت دوم :
در آن لحظه مسئله مهم جلوگیری از محاصره ی کامل نیروهای خودی توسط تانک ها و نفربرهای عراقی بود . تانک ها آنقدر به ما نزدیک بودند که هیچ تیری از ما به خطا نمی رفت . در دسته ی ما 3 نفر آر پی جی زن بود . یکی از تانک ها را که جلوتر از بقیه بود بچه ها به احمد بصیری نشان دادند و فریاد زدند :
-احمد... احمد آن تانک جلویی را بزن .
احمد نگاهی به من کرد و سپس به سمت تانک نشانه رفت و لحظه ای بعد ماشه را فشار داد و با هیجان داد زد ....
-علیرضا... تفنگ من سوزن ندارد ، تو بزن .
لحظه ها به سرعت سپری می شدند و از دست دادن یک لحظه ممکن بود به شهید و مجروح شدن تعداد دیگری از بچه های خاکریز ما منتهی می شد . بلافاصله به سمت همان تانک نشانه رفتم و با « ار پی جی » درب و داغونی که هفته ی گذشته خواستم آن را به خاطر کهنگی تحویل نگیرم ، شلیک کردم .
گلوله به خواست خدا به سینه ی تانک اصابت کرد و آن را به آتش کشید . بچه ها فریاد الله اکبر سر دادند . خدا را شکر کردم که اسلحه من در عین کهنگی سالم بود و کار می کرد . به آر پی جی زن سوم اشاره کردند . اسلحه او هم مانند اسلحه احمد نو بود او هم هدف گیری کرد و ماشه را کشید . متاسفانه تفنگ او هم فاقد سوزن بود . خدایا این چه وضعی است که پیش آمده ؟ چرا تفنگ ها سوزن ندارند . آیا عمدا ً تفنگ ها دست کاری شده یا اینکه بر اثر بی دقتی به این مصیبت گرفتار شده ایم ....
 

+نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت20:8توسط فریبا | |

 

شهدا
در استان قزوین ؛ اولین هایی که اولین شدند !
بنا به دلایلی متاسفانه نتونستم که عکس های شهدای گرانقدر رو تو وبلاگ بذارم ، ولی اولین بودنشون ... قسمت 2 :
اولین شهید ارتش در تجاوزات مرزی عراق
شهید نوراله احمدی
اولین شهید سرباز ارتش توسط ضد انقلاب
شهید علی محمد محمد حسنی
اولین شهید جنگ های نامنظم دفاع مقدس
شهید محمدرضا حاجی محمدی کشمرزی
اولین دانشجوی شهید دفاع مقدس
شهید اصغر مظفری
اولین درجه دار اسیر و جاویدالاثر در دست ضد انقلاب
شهید محمد درویش زاهد
اولین پاسدار شهید در درگیری با ضد انقلاب
شهید محمد قزوینی
اولین شهید کمیته انقلاب اسلامی در دفاع مقدس
شهید علی نژاد قربانی
 

+نوشته شده در شنبه 21 بهمن 1391برچسب:,ساعت19:59توسط فریبا | |

 

سرباز ی عاشق و متقی و فداکار...
اندیشیدن درباره ارزش های ذاتی ودرونی ومحیط پیرامونی ، مهمترین ویژگی لازم برای رشد و اعتلای انسان در تمام دوران زندگی ، بلکه یکی از وجوه ممیزه او نسبت به سایر مخلوقات است. این خصوصیت ، هر قدر زودتر و در دوره های پیشین مقطع شکل گیری شاکله شخصیتی هر فردی ، در وجود وی نهادینه شود ، به یقین توفیق بیشتری در فهم و درکی صحیح از حیات نصیب او خواهد کرد. شهید سر لشکر خلبان ، عباس با با یی ، از این منظر ، نمونه ای مثال زدنی است . از دوران کودکی با تامل و تعمق در هر آنچه که می دید و احساس می کرد ، پیوسته در یافتن عمق وجوهر آن می کوشید واز هر چه که او را به بطالت و تلف کردن اوقات فرا می خواند ، دوری می جست. گویی از پایینترین سنین رشد ، راه خود را برگزیده و هر روز گا مهایش را استوارتر بر می داشت تا هیچ فرصتی را  در ارائه خدمات هر چه بیشتر در راه اعتلای ارزش های اعتقادی ، اخلاقی و ملی خود را از دست ندهد . وی یکی از حساسترین دوره های زندگی (دوره جوانی) را در محیط نیروی هوایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و مدتی نه چندان کوتاه را نیز در مراکز آموزشی مربوطه (آنهم در سا ل های که همپا یی و همراهی با مظاهر تمدن آن روزگار ، خود نشان رشد و مد نیت محسوب می شد) در آمریکا سپری کرد ، اما نه تنها به هیچ وجه جذب آنها نشد ، بلکه هر روز به باورهای عمیق اعتقادی و ارزش های سرزمینی خود پایبند تر شد. این مهم ، خود بهترین شاهد پا یمردی وژرف اندیشی این شهید بزرگوار است و رمز و راز شور و اشتیاق او در نثار تمام زندگی اش درراه اسلام و میهن را باید در همین عرصه جست وجو کرد تا دریافت که چرا انسانی مومن و متقی و سربا زی عاشق و فداکار بود. روح خلاق و نبوغ سرشار شهید بابایی با الهام از ایمان راسخی که به مبا نی ارزشی یاد شده داشت ،در حساس ترین شرایط تاریخی این مرزوبوم ، در دوران دفاع مقدس چنان نقشی در بنا نهادن بنیان های کم نظیر در عملیات هوایی به یادگار گذاشت که ظرائف تکنیکی و تا کتیکی مترتب بر هر یک از آنها امروزه در مراکز آموزشهای تخصصی خلبانی تدریس می شود. تسلطی که او در ابعاد علمی و تخصصی در زمینه مسولیت های حرفه ای خود یافته بود و تلفیق آن با بی پیرایگی و خلوص اش در باور عملی به بندگی حق تعالی ، از وی شخصیتی ساخته بود که هر انسان آگاه و آزاده ای را به خود جذب میکرد . از همین رو، قلب ها را تسخیر و نام خود را در تاریخ خون رنگ این سرزمین ثبت کرد .
 

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:21توسط فریبا | |

 

جانبازان و آزادگان ( مختص استان قزوین )
پیام جانبازان نخاعی استان قزوین :
... شاید با این کار کمی از مدیون بودن خودمون نسبت به این عزیزان رو کم کنیم ...
در هر شماره پیام یک جانباز عزیز :
این شماره :
علی اکبر کبیری :
خداوند آنها را که به خاطر اسلام ، دین و ممکلت کار میکنند کمک کند و ان شاالله رهبرمان همیشه سربلند باشد .
 
 

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:20توسط فریبا | |

 

خاطرات دوران اسارت اسرا در تکریت عراق
قسمت اول : شروع درگیری و نحوه ی اسارت :
تویوتای حامل ما به سرعت به سمت خط پیش می رفت و گرد و خاک چرخ های آن با گرد و خاکی که از انبوه گلوله های پی در پی عراقی ها به زمین می خورد ، ادغام و همه منطقه را پر کرده بود . خودروی حامل ما بدون توجه به گلوله ها به محل مورد نظر رسید و ما به سرعت از قسمت بار آن پایین پریده و در پشت خاکریز سنگر گرفتیم . با آن که گلوله های عراقی ها همه جا را پر کرده بود من بعنوان آر پی جی زن باید نگاهی به اطراف خصوصا ً سمتی که عراقی ها شلیک می کردند می داشتم . به همین خاطر سینه خیز خودم را آهسته بالای دپو رساندم .
آنچه در مقابل خود می دیدم باور کردنی نبود ، تانک های بی شمار عراقی از هر طرف به سمت ما می آمدند و آتش در حرکت اجرا می کردند . عراقی ها در آن دشت باز شده و با تانک و نفربربه سمت مواضع ما در حرکت بودند . با دیدن انبوه تانک ها و نفربرهای عراقی تازه متوجه شدم که گلوله باران چند ساعته قبل برای چی بود . و عراق با تمام توان به مواضع ما حمله کرده و به همین خاطر ما را به خط فرستادند .
هر گلوله عراقی در امتداد سنگرهای ما به زمین می خورد . صدای آه و ناله یکی بلند می شد ، بعضی ها هم قبل از آنکه حرفی بزنند به شهادت می رسیدند . سنگر ما سنگر خاک و خون و آتش شده و بوی باروت همه جا را پر کرده بود . اعلام شد که عراق قصد گلوله باران شیمیایی دارد . ولی حرکت ما از مقصد آنقدر سریع تر بود که فرصت برداشتن تجهیزات ضد شیمیایی را هم نداشتیم ...
  

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:14توسط فریبا | |

 

شهدا
در استان قزوین ؛ اولین هایی که اولین شدند !
بنا به دلایلی متاسفانه نتونستم که عکس های شهدای گرانقدر رو تو وبلاگ بذارم ، ولی اولین بودنشون ... قسمت 1 :
اولین شهید سادات دفاع مقدس
شهید سید محمدرضا باقی
کهنسال ترین شهید
شهید عزیزاله رودباری
خردسال ترین شهید
شهید علی واعظی فرد
اولین شهید خلبان هوانیروز هلی کوپتر دفاع مقدس
شهید ایرج عیوضی
اولین شهید خلبان هوانیروز هلی کوپتر توسط ضد انقلاب
شهید عقیل صادقی
اولین درجه دار شهید ژاندارمری در تجاوزات مرزی
شهید علی غیاثوند
اولین شهید مردمی توسط ضد انقلاب
شهید ابوالقاسم شاپور زاده
 

+نوشته شده در یک شنبه 8 بهمن 1391برچسب:,ساعت18:12توسط فریبا | |